keskiviikko 11. marraskuuta 2015

Hold back and ride

Hei taas. Viikko neljä nyt puolessa välissä ja sunnuntaina oli estetreenit ja hyppäsin Georgialla. Georgia on nyt vissiin mun vakio hevonen, tai sil mä nyt oon eniten ratsastanut. Se on sellainen kiva vanha tamma, liikkuu hyvin omalla mootorilla, kunhan saa sen hereille. Sen hereille saaminen onkin sitte astetta vaikeampaa. Mutta tosissaa me hypättiin sunnuntaina heti aamusta niin sekä hevonen että oltiin vielä vähän uness,  niin alku oli aika mielenkiintoista. Alkuumn tultiin ravi lähestymisellä ristikolle ja tultiin se niin kauan et tuli sujuvasti ja joka kerta eri kierroksesta. No siinähän kesti , kun en meinannu saada Georgiaa etenemään lainkaan ja sit kun en saanut sitä pohkeen eteen ohjalle se ei mennyt edes pienen ristikon yli. Minulla meinasi jo itku päästä tän ristikon kanssa. Sitten kun oltiin tultu kaksi kertaa ihan surkea lähestyminen Lakis käski laukkaamaan kierroksen ihan täysiä, että WAKE UP! Sitten kun oltiin laukattu se kierros,  minun piti istua alas ja jatkaa laukassa ristikolle. No Georgia olikin hereillä ja lähestymisessä lähti kuin tykin suusta. Sitten ristikko laitettiin okseriksi ja taas kielto...  Lakis sanoi minulle että pidä ohjat kädessä loppuun ja ratsasta koko kropalla. Nämä hevoset on koulutettu niin erilailla et minä en tajua laisinkaan näiden toimintaa. Teemalla kun hyppään niin jos en hellitä lähestymisessä,  niin meillä tulee järkyttäviä pohja hyppyjä. No mä nzvielä vähän kuvia, kun sain vihdoin puhelimesta ladattua, kun viime viikolla juoksutin liinassa friisiläis-ori Rudolfia. On muuten todella komea hevonen, osaa esittää itsensä todella ylväästi.
 Tämä ei ole sit video:D Vaikka play- nappi onkin. En ole saanut vielä videoita näkymään bloggerissa, niin toivottavasti vielä kuvien kanssa pärjätään.
Minua meinasi vähän naurattaa, kun Rudolf pisti heti alkuun kunnon rodeon pystyyn. Kyllä se siitä loppuun sitten rauhoittu. :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti